Sztuka Modelowania Finansowego

Budowa modelu finansowego 

Na pytanie "Czy to się opłaca?" odpowiedź da nam poprawnie przeprowadzona analiza finansowa. 

W tym celu przygotujemy model. Potrzebne będą nam trzy kroki: 

Jakie będą przychody?

01. CZĘŚĆ PRZYCHODOWA. WOLUMENY.

  • Źródła przychodów
  • Prognozy rynkowe
    • zachowania klientów
    • udziały w rynku
  • Wolumeny
    • plany sprzedaży
    • charakterystyka i parametry sprzedaży
    • sprzedaż ratalna
  • Sprzedaż w kanałach dystrybucji
  • Wiarygodność założeń
    • oficjalne źródła danych
    • zamówione raporty

Ile trzeba będzie wydać?

02. CZĘŚĆ KOSZTOWA. BUDŻET. WYDATKI.

  • Budżet: ile, kiedy planujemy wydać i na co? W jakim celu?
    • wydatki stałe, powiązania wolumenowe, ważne zależności
  • Kategorie wydatków:
    • nakłady, koszty
    • koszty pozyskania sprzedaży, obsługowe, utrzymaniowe, związane z zamknięciem / zakończeniem relacji z klientem
    • koszty pośrednie / bezpośrednie, stałe / zmienne
    • koszty alokowane
    • koszt ryzyka związany z ewentualnym niepowodzeniem pewnej części przedsięwzięcia
  • Szkolenia, materiały, wsparcie, promocja
  • Przewidzieć wszystko:
    • obsługa prawna, audyt, podatki, opłaty, podróże, reprezentacja
  • Usługi konsultingowo-doradcze
  • Przeliczenia walutowe

Podsumowanie obliczeń. Czy to się opłaca?

03. ANALIZA FINANSOWA

Ocena opłacalności przedsięwzięcia w oparciu o model finansowy

  • Założenia analizy finansowej
    • okres analizy, ujęcie kwartalne, roczne
    • koszt kapitału
  • Przewidywane przepływy pieniężne
    • budżet, wydatki, przychody, oszczędności, amortyzacja, podatki
    • dyskontowanie i akumulowanie przepływów
  • Podstawowe wskaźniki decyzyjne modelu finansowego
    • wynik skumulowany: NPV, IRR, BEP, PP
    • analiza wrażliwości: poziomy opłacalności przy różnych scenariuszach
    • wpływ na wynik firmy w kolejnych okresach

Zastanawiasz się nad wyborem szkolenia?

Interesuje Cię oferta szkoleniowa? Sprawdź najbliższy termin . Chcesz dopasować zakres szkolenia do swoich potrzeb? Potrzebujesz konsultacji lub uzgodnić zakres współpracy.